• Zakończenie roku szkolnego 2021/2022

• To już koniec. W ubiegły piątek uroczyście zakończyliśmy rok szkolny 2021/2022 i pożegnaliśmy uczniów klasy VIII. W tym dniu swoją obecnością zaszczycił nas Pan Wójt Paweł Miś, który przekazał rodzicom najważniejsze informacje dotyczące rozbudowy szkoły. Uroczystość obfitowała w niezwykle wzruszające chwile: pożegnanie klasy III z młodszymi kolegami i ostatnie wspólne zdjęcie z Wychowawczynią, przekazanie sztandaru przez Ósmoklasistów pocztowi sztandarowemu z klasy VII i wreszcie pożegnanie klasy VIII. "Dotarliśmy do mety ważnego etapu naszego życia, ale do mety przybywa się tylko po to, aby wyruszyć znowu dalej. Sięgniemy więc po nowe doświadczenia, zbierzemy nowe przeżycia i wrażenia. Będziemy czerpać z nich zawsze jakieś wskazówki i przestrogi. Będziemy pamiętać przy tym, że szczyty zdobywa się wspinając krok za krokiem, nie zatrzymując się nigdy.

Dziś wyruszamy…" - tak mówili absolwenci opuszczający mury naszej szkoły, ale te słowa dotyczą każdego z nas: ucznia, rodzica, nauczyciela..., bo dla każdego piątek 24 czerwca był metą pewnego etapu życia, dla jednych krótkiego, dla innych dłuższego, dla jeszcze innych bardzo długiego. Wrócimy znów na start 1 września, wyznaczymy nowe cele i wyruszymy, by je realizować. Życzę wszystkim, aby wakacje były czasem dobrego, radosnego wypoczynku, abyśmy pełni nowych sił za dwa miesiące wyruszyli dalej po nowe przeżycia i doświadczenia.

• Sukces Adama

23 czerwca 2022 w Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana odbyło się uroczyste podsumowanie XVIII Przeglądu Twórczości Patriotycznej Młodzieży Województwa Małopolskiego.  Hasłem tegorocznego konkursu były Topowe polskie wynalazki i ich twórcy. Miło nam poinformować, że nagrodę za drugie miejsce w kategorii praca literacka otrzymał Adam Martyna, uczeń klasy VI za pracę „Ignacy Łukasiewicz – człowiek, który dał ludziom światło”. Gratulujemy!

• Wyprawa na Gęsią Szyję

Wcześnie rano, klasy 4, 5a i 5b, wyruszyły, by zdobyć szczyt o wysokości 1499m. Wraz ze znakomitą panią przewodnik oraz grupką wspaniałych rodziców, wyruszyliśmy na Rusinową Polanę. Po drodze dowiedzieliśmy się, jak odróżnić świerk od innych drzew iglastych, jakie kolory mają szlaki i w jaki sposób są oznaczane szlaki piesze rowerowe i narciarskie. Na wspomnianej Rusinowej Polanie zrobiliśmy krótki postój, by nabrać sił przed trudnym podejściem na Gęsią Szyję. Trasa była wymagająca, ale pokonaliśmy ją wszyscy. Na szczycie podziwialiśmy wspaniałe widoki na Tatry, zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Pogoda była znakomita, choć do Krakowa przywieźliśmy deszcz. Zmęczeni, ale zadowoleni z siebie planujemy kolejną wyprawę

• CHÓR SZKOLNY NA 40 ŚWIĘCIE PIOSENKI I TAŃCA GMINY LISZKI

Po długiej przerwie spowodowanej pandemią, w końcu się spotkaliśmy! Hasłem jubileuszowego Święta Piosenki, które od ponad 40 lat odbywa się w naszej gminie były słowa wyśpiewane przed laty przez Kabaret Starszych Panów: "Piosenka jest dobra na wszystko".

Prawie pięćdziesięcioosobowy chór naszej szkoły zaprezentował się znakomicie! Zaśpiewaliśmy piosenki w rytmie walca: "Staruszek świat" i "Tak żyć" z repertuaru Anny Jantar i Ireny Jarockiej, a także utwór, który wyjątkowo chórzyści polubili: "Ach, nie chcę zaznać wojny!".

Warto pomyśleć nad nieśmiertelnymi tekstami...

"Tak żyć, by coś zostało z tych dni,

kiedy się miało w ramionach cały świat..."

• Gala Mistrzów

• W dniu 14.06.2022r. w naszej szkole miała miejsce uroczysta gala sportowa wieńcząca roczne zmagania w ramach szkolnej ligi sportowej Rącznianka. Podczas ceremonii wręczenia nagród obecni byli: Wójt Gminy Liszki Pan Paweł Miś, Pani Dyrektor, Nauczyciele, Rodzice, oraz Uczniowie. Galę uświetnił występ artystyczny Martyny Łowickiej z kl. IV, a tytuły dla najlepszych sportowców szkoły uzyskali: Gabriela Łętek z kl. Vb, Jan Kwieciński z kl. IV, Laura Przebinda z kl. VII oraz Wiktor Rosek z kl. VII. Tytuł najlepszej klasy przypadł klasie Vb. Ogromnie gratulujemy zwycięzcom. Po Gali odbył się Bal Mistrzów, podczas którego uczniowie tanecznym krokiem bawili się z radością i pełną energią.

• Zakończenie roku szkolnego

• 23 czerwca 2022r.(czwartek)

- godz.18,00  - zakończenie Oktawy Bożego Ciała i msza na zakończenie roku szkolnego

24 czerwca 2022r.(piątek)

- godz. 9,00 - kl.  I- IV (z udziałem Wójta Gminy Liszki)

- godz. 10,00 - kl. V- VII

- godz. 11,00 - zakończenie roku kl. VIII

- godz. 14,00 - spotkanie z Wójtem w hali sportowej w Liszkach uczniów, którzy otrzymują stypendium Wójta z udziałem ich rodziców.

• Wszystko, co dobre, szybko się kończy...

Warszawa dzień 3. Czas nam tak szybko płynie, że to już koniec naszego pobytu w stolicy. Od samego rana zawitaliśmy pod Centrum Nauki "Kopernik". To prawdziwy raj dla miłośników nauki. W atmosferze wesołej zabawy uczniowie przeprowadzali wiele doświadczeń z różnych dziedzin. Następnym punktem był Zamek Królewski. Przechodząc przez kolejne komnaty wsłuchiwaliśmy się w niezwykłe historie związane z kolejnymi władcami, artystami, wydarzeniami, które się tu odbywały. Na koniec przeszliśmy się po uliczkach Starego Miasta do warszawskiej syrenki. Pod Kolumną Króla Zygmunta III Wazy zaopatrzeni w pamiątki szykowaliśmy się do wyjazdu. Na pożegnanie uczniowie poprosili ulicznego saksofonistę, o pożegnalny utwór. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Rącznej, gdzie czekały na nas stęsknione Rodziny. Wspomnienia pozostaną w naszych sercach, a relacje koleżeńskie są bezcenne.

• Relacji ciąg dalszy...

• Warszawa dzień 2. Uczniowie rozpoczęli dzień od pysznego śniadania i przejazdu do Królewskich Łazienek. To w tym uroczym miejscu król organizował słynne"obiady czwartkowe". Spacer rozpoczęliśmy od pomnika naszego patrona Króla Jana III Sobieskiego, a następnie do Pałacu na Wodzie, starej oranżerii. Na zakończenie wizyty w Łazienkach usiedliśmy przed pomnikiem słynnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina. Obok Belwederu miłośnicy motoryzacji zatrzymali się aby obejrzeć limuzynę Józefa Piłsudskiego. Kolejnym punktem naszej wycieczki był PGE Stadion Narodowy. Przeszliśmy trasę pełną emocji przez piłkarską szatnię, trybuny, odnowę biologiczna zawodników, miejsca dla dziennikarzy a nawet areszt dla niegrzecznych kibiców. Mogliśmy zobaczyć najważniejsze spotkania, które się tam odbywały od 2012 r. Okazało się, ze niektórzy nasi uczniowie mają tam koszulki ze swoimi nazwiskami. Kolejnym miejscem na trasie wycieczki był Pałac Kultury i Nauki. Szybka winda wywiozła nas na 30 piętro, skąd oglądaliśmy panoramę stolicy. Na koniec pojechaliśmy do Wilanowa, aby zobaczyć pałac i ogrody Króla Jana III Sobieskiego. Zmęczeni wróciliśmy do hotelu na kolację i krótką regenerację. Okazało się, że zabawy integracyjne w ogrodzie mogłyby trwać do późnych godzin, gdyby nie ... deszcz, który zapędził nas do pokoi. Jutro też będzie dzień pełen emocji, trzeba odpocząć.

• Zwiedzamy Warszawę, dzień 1.

Pobyt w stolicy Polski rozpoczęliśmy od spaceru po placu zamkowym i Krakowskim Przedmieściu Naszym celem było dojście do Grobu Nieznanego Żołnierza i udział w uroczystej zmianie warty. Pobyt w Muzeum Powstania Warszawskiego pozwolił nam doświadczyć z jaką rzeczywistością zmierzyli się uczestnicy powstania. Dzień zakończyliśmy pyszną kolacją w hotelowej restauracji. Jutro dalszy podbój stolicy

• Podsumowanie projektu Serdeczna Karteczka

• Podsumowanie projektu Serdeczna KarteczkaPrzedszkolaki z grupy Biedronki we współpracy z klasą trzecią wykonały ostatni moduł zadania . Dzieci w każdym miesiącu wykonały kartkę serdeczności (dla sadowników i rolników, maszynistów i kolejarzy, osób starszych i schorowanych, cukierników i piekarzy, dla babć i dziadków, radiowców, lekarzy weterynarii i strażaków). Tak wyglądała nasza praca...

• " Stoi na stacji lokomotywa, ciężka ogromna i pot z niej spływa..."

Dzieci z Oddziałów Przedszkolnych w dniu 27.05.2022 r, odwiedziły Muzeum Stacji Kolejowej w Czernichowie, oglądały uruchomienie zabytkowej lokomotywy, wagon oraz wysłuchały historii z nim związanej. Podczas rekreacji wzięły udział w grze terenowej - poszukiwaniu skarbów, zawodach oraz układaniu z LokoKlocków.

• Szkoła Podstawowa im. Króla Jana III Sobieskiego w Rącznej
        • (12 )280 80 26 tel.fax (12) 280 80 26 Inspektor Ochrony Danych Osobowych - kontakt : iod@liszki.pl